FAQ - Pytania Klientów


Szukaj

Na podstawie pytań oraz uwag zgłaszanych przez naszych Klientów sporządziliśmy listę najczęściej pojawiających się pytań dotyczących usług BoxPoint. Jeśli na poniższej liście nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie, prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy.

Status przesyłki można śledzić na stronie Śledzenie Przesyłki. Status przesyłki można śledzić podając numer przesyłki, który znajduje się na dokumencie transportowym. Po podaniu numeru przesyłki należy wybrać przewoźnika i kliknąć przycisk szukaj. Statusy przesyłek pobierane są bezpośrednio z systemu przewoźnika i mogą być opóźnione lub różnić się w stosunku do stanu faktycznego. Status przesyłki można też sprawdzić bezpośrednio na stronie przewoźnika klikając na numer przesyłki. Status przesyłki na stronie przewoźnika może się różnić od statusu przesyłki, który został pobrany z systemu przewoźnika.


W BoxPoint, zamówienia na import przesyłek czyli nadania przesyłek z zagranicy do Polski realizowane są wyłącznie z krajów UE.

W przypadku przesyłek nadawanych z zagranicy do Polski przez przewoźnika DPD, przesyłki odbierane są od nadawcy w krajach UE w terminie od jednego do dwóch dni roboczych licząc od daty opłacenia zamówienia. Nie ma możliwości zawężania dat i godzin odbioru przesyłek od nadawcy.

W przypadku przesyłek nadawanych z zagranicy do Polski przez przewoźnika GLS, przesyłki odbierane są od nadawcy w krajach UE w terminie wybranym w formularz BoxPoint. Nie ma możliwości godzin odbioru przesyłek od nadawcy.

Przewidywany termin doręczenia przesyłki do odbiorcy w Polsce, zarówno w przypadku wyboru DPD lub GLS, waha się od dwóch do siedmiu dni roboczych w zależności od kraju nadania.

Powyższe terminy nie są gwarantowane i zależą od ilości zleceń, które w danym rejonie firma kurierska musi obsłużyć danego dnia. Jeśli nadawcy lub odbiorcy może nie być pod adresem w godzinach odbiorów lub doręczeń przesyłek to sugerujemy nadawanie i doręczenia ich pod adres np.: miejsca pracy jeśli to oczywiście jest możliwe.

Dla przesyłek nadawanych z zagranicy do Polski dokumenty transportowe (list przewozowy lub etykieta) dostarczy kurier przy odbiorze.

W przypadku przewoźnika DPD po opłaceniu zamówienia na zlecenie odbioru przesyłki, system przewoźnika DPD zwraca automatycznie wyłącznie numer zlecenia odbioru. Numer przesyłki przypisywany jest przez system przewoźnika DPD zazwyczaj po kilku godzinach, natomiast w szczególnych przypadkach numer przesyłki przypisywany jest do zlecenia odbioru po około 24 godzinach. Numer dokumentu transportowego zostanie również przesłany na adres e-mail, który został podany w zamówieniu.

W przypadku przewoźnika GLS po opłaceniu zamówienia na zlecenie odbioru przesyłki, system przewoźnika GLS zwraca automatycznie zarówno numer zlecenia odbioru jak i numer przesyłki.


Przesyłka za pobraniem to opcja w której Nadawca ustala z Odbiorcą, iż opłata za przesłany towar lub przedmiot zostanie pobrana przez kuriera podczas doręczenia przesyłki. Kwota, którą kurier pobierze od Odbiorcy przy doręczeniu przesyłki, zostanie przekazana przelewem bankowym na wskazane konto bankowe Nadawcy. Zatem jest to jedna z opcji płatności za towar lub przedmiot.

W formularzu na stronie https://boxpoint.pl/wyslij-przesylke podajemy kwotę, którą chcemy aby kurier pobrał od Odbiorcy i podajemy numer konta bankowego Nadawcy na które chcemy aby kwota była przekazana.

Przykład: Wysyłam przedmiot za kwotę 150 PLN do Odbiorcy "X". Wartość 150 PLN wpisuję w polu "pobranie". Chcę aby pieniądze zostały przesłane na moje konto bankowe - zatem wprowadzam je w formularzu w polu konto bankowe. Przesyłka zostanie odebrana ode mnie przez kuriera, następnie przy doręczeniu kwota 150 PLN zostanie pobrana przez kuriera od Odbiorcy "X". Następnie kwota 150 PLN zostanie przesłana na moje konto bankowe, które wskazałem w formularzu.

W przypadku przesyłek pobraniowych środki są przelewane z konta przewoźnika lub konta operatora serwisu boxpoint.pl na konto Nadawcy. Kwota pobrania zlecana jest do przelewu na wskazane w formularzu konto bankowe Nadawcy w terminie od 1 do 14 dni roboczych od daty dostarczenia przesyłki. Oznacza to, iż zlecenie przelewu zostanie zrealizowane w terminie od 1 do 14 dni roboczych oraz, że środki zostaną zaksięgowane na koncie Nadawcy najpóźniej 15 dnia roboczego. Średni czas realizacji przelewu pobraniowego wynosi około 9 dni roboczych. Przykład: Jeśli przesyłka została doręczona do Odbiorcy w piątek 29 czerwca 2020 roku to przelew pobraniowy zostanie zaksięgowany na koncie Nadawcy najpóźniej w piątek 20 lipca 2020 roku.

Przypominamy o bezwzględnej konieczności nadawania przesyłek na dokumentach transportowych wygenerowanych przez serwis boxpoint.pl gdyż warunkiem otrzymania pobrania w terminie jest nadanie przesyłki na dokumencie transportowym wygenerowanym przez serwis boxpoint.pl.


Dokument transportowy (czy też list przewozowy lub etykieta) to dokument, który zawiera niezbędne informacje do realizacji doręczenia przesyłki. Dokument transportowy jest dokumentem towarzyszącym każdej przesyłce na jej trasie. Na dokumencie transportowym znajdują się informacje o Nadawcy, Odbiorcy, parametrach przesyłki oraz usługach dodatkowych.

Dokument transportowy generowany jest automatycznie przez serwis boxpoint.pl. W szczególnych przypadkach dla wybranych przewoźników dokument transportowy nie jest generowany automatycznie przez serwis boxpoint.pl, a dostarczany przez kuriera. Informacja ta znajduje się w szczegółach zamówienia.

Użytkownik otrzymuje dokument transportowy po opłaceniu zamówienia na wskazany adres e-mail lub jest on dostępny dla użytkowników zalogowanych w Panelu Klienta.

Jeśli dokument transportowy jest wymagany to należy go wydrukować i bezwzględnie przykleić na przesyłkę. Pozostałe egzemplarze należy przekazać kurierowi oraz pozostawić jako potwierdzenie nadania przesyłki. Ilość egzemplarzy dokumentów transportowych jest zróżnicowana i zależy od wymagań przewoźnika (serwis generuje wymaganą przez przewoźnika ilość egzemplarzy).

Jeśli dokument transportowy jest wymagany to pod żadnym pozorem nie należy wydawać kurierowi przesyłki w oparciu o dokument transportowy wypisany ręcznie przez kuriera ponieważ w zależności od wybranego przewoźnika może zostać naliczona dodatkowa opłata za wydanie dokumentu ręcznego, przesyłka może nie zostać doręczona do Odbiorcy oraz może zostać naliczona opłata za zwrot do Nadawcy, przelew pobraniowy może nie zostać zrealizowany w terminie.


Dokumenty transportowe dostępne są w następujących miejscach:

 

1. Wiadomość z potwierdzeniem opłacenia zamówienia. W wiadomości znajduje się przycisk Szczegóły zamówienia oraz przycisk Dokumenty transportowe. Po kliknięciu na przycisk otwiera się profil zamówienia, gdzie w tabeli z przesyłkami znajduje się niebieski przycisk z ikoną. Po kliknięciu na ten przycisk w osobnej zakładce otwiera się dokument transportowy w formacie pdf lub pojawia się informacja dot. dokumentów transportowych. W szczególnych przypadkach dla wybranych przewoźników dokument transportowy nie jest generowany automatycznie przez serwis boxpoint.pl, a dostarczany przez kuriera. Informacja ta znajduje się w szczegółach zamówienia.

Wiadomość z potwierdzeniem opłacenia zamówienia wysyłana jest natychmiast po autoryzacji płatności (maksymalnie kilka minut, szczegóły dotyczące autoryzacji płatności znajdują się w innym artykule) na adres e-mail, który został podany przed opłaceniem zamówienia lub podczas rejestracji konta w serwisie. Jeśli wiadomość nie została dostarczona to najprawdopodobniej wynika to z błędu w zamówieniu, podania błędnego adresu e-mail lub filtrów antyspamowych. Jeżeli w ciągu kilku minut od opłacenia zamówienia nie otrzymają Państwo wiadomości potwierdzającej złożenie zamówienia prosimy o sprawdzenie skrzynki SPAM lub podobnej (szczegóły dotyczące filtrów antySMAPowych znajdują się w innym artykule), a następnie kontakt z obsługą serwisu poprzez formularz kontaktowy.

 

2. Dla posiadaczy konta w serwisie, zakładka Zamówienia. W zakładce zamówienia przy danym zamówieniu znajduje się niebieski przycisk z ikoną. Po kliknięciu na ten przycisk dokumenty transportowe pobierana są bezpośrednio na urządzenie użytkownika. W tym wypadku, jeśli w zamówieniu znajduje się więcej niż jedna przesyłka wówczas w jednym pliku pdf pobierane są dokumenty transportowe dla wszystkich przesyłek znajdujących się w danym zamówieniu.

 

3. Dla posiadaczy konta w serwisie, zakładka Przesyłki. W zakładce przesyłki przy danej przesyłce znajduje się niebieski przycisk z ikoną. Po kliknięciu na ten przycisk w osobnej zakładce otwiera się dokument transportowy w formacie pdf lub pojawia się informacja dot. dokumentów transportowych.


Dokument transportowy generowany jest automatycznie przez serwis BoxPont. W szczególnych przypadkach dla wybranych przewoźników dokument transportowy dostarczany jest przez kuriera.

Jeśli dokument transportowy jest wymagany (a informację tę znajdziemy w szczegółach zamówienia) to należy go przykleić do opakowania przed przybyciem kuriera. W przeciwnym wypadku przesyłka może nie zostać odebrana, a jeśli zostanie wydana kurierowi bez dokumentów transportowych to może nie zostać doręczona pod właściwy adres.


Jeśli po opłaceniu zamówienia nie zostały wygenerowane dokumenty transportowe lub nie została wysłana wiadomość zawierająca dokumenty transportowe to prawdopodobnie wynika to z błędnie wypełnionego formularza lub błędnie działającego systemu przewoźnika. Jeśli w zamówieniu pojawił się błąd to w takim wypadku system wysyła automatyczną wiadomość, iż w danym zamówieniu pojawił się błąd. Poniżej wymieniliśmy większość przyczyn, które mogą być powodem błędów:

- niepoprawne dane Nadawcy lub Odbiorcy

- błędna nazwa miejscowości

- błędny kod pocztowy

- niewypełnione pole telefon

- przewoźnik nie przyjmuje zleceń na wybrany w formularzu dzień

- tymczasowy problem z systemem przewoźnika

 

Zdarza się też, że wiadomość z potwierdzeniem opłacenia zamówiła w której znajdują się dokumenty transportowe trafiła do folderu SPAM lub innego folderu (społeczności, oferty, powiadomienia lub inne). Szczegóły dotyczące filtrów antySMAPowych znajdują się w innym artykule.

 

Wszystkie błędy staramy się poprawiać natychmiast po otrzymaniu wiadomości z systemu przewoźnika o ile to oczywiście jest możliwe.

W szczególnych przypadkach dla wybranych przewoźników dokument transportowy nie jest generowany automatycznie przez serwis BoxPoint, a dostarczany przez kuriera. Informacje na temat dokumentów transportowych można znaleźć w szczegółach zamówienia.


Dokument transportowy generowany jest automatycznie przez serwis BoxPoint i wysyłany automatycznie po opłaceniu zamówienia w wiadomości z podsumowaniem opłacenia zamówienia na adres e-mail podany w formularzu BoxPoint. Jeśli użytkownik posiada zarejestrowane konto w serwisie BoxPoint to dokumenty transportowe dostępne są po zalogowaniu w Panelu Klienta na liście przesyłek oraz liście zamówień.

W szczególnych przypadkach dla wybranych przewoźników dokument transportowy nie jest generowany przez serwis BoxPoint, a dostarczany przez kuriera. Szczegółowa informacja na ten temat dostępna jest w szczegółach zamówienia, które zawsze wysyłane są w wiadomości z potwierdzeniem opłacenia zamówienia lub dostępne są po zalogowaniu w panelu Klienta.

Jeśli po opłaceniu zamówienia nie została wysłana wiadomość z dokumentami transportowymi lub nie są one dostępne w panelu Klienta to prawdopodobnie wynika to z błędnie wypełnionego formularza lub błędnie działającego systemu przewoźnika. W takim wypadku system powinien wysłać automatyczną informację o błędzie. Inną przyczyną może być fakt, że wiadomość z potwierdzeniem opłacenia zamówiła w której znajdują się dokumenty transportowe trafiła do folderu SPAM lub innego folderu (społeczności, oferty, powiadomienia lub inne). W takim wypadku należy sprawdzić foldery obsługujące SPAM lub inne foldery obsługujące powiadomienia.

Jeśli dokument transportowy jest wymagany to należy go wydrukować i bezwzględnie przykleić na przesyłkę. Pod żadnym pozorem nie należy wydawać kurierowi przesyłki w oparciu o dokument transportowy wypisany ręcznie przez kuriera ponieważ w zależności od wybranego przewoźnika może zostać naliczona dodatkowa opłata za wydanie dokumentu ręcznego, przesyłka może nie zostać doręczona do Odbiorcy oraz może zostać naliczona opłata za zwrot do Nadawcy, przelew pobraniowy może nie zostać zrealizowany w terminie.


Przesyłki odbierane są od nadawcy w dni robocze w godzinach od 8.00 do 17.00. Przewidywany termin odbioru uzależniony jest od godziny autoryzacji płatności oraz przewoźnika. Zaznaczamy, iż termin odbioru przesyłki nie jest terminem gwarantowanym.

Przesyłki krajowe doręczane są do odbiorców z przewidywanym terminem dostawy następnego dnia roboczego od dnia nadania w godzinach 8.00-17.00. Zaznaczamy, iż termin doręczenia przesyłki nie jest terminem gwarantowanym.

Przesyłki międzynarodowe doręczane są do odbiorców w dni robocze w godzinach od 8.00 do 17.00. Przewidywany termin doręczenia przesyłki do odbiorcy waha się od dwóch do siedmiu dni roboczych w zależności od kraju doręczenia, jednakże nie jest to termin gwarantowany.


Godzin odbiorów lub doręczeń przesyłek nie można w żaden sposób zawężać, a zatem w lokalizacji wskazanej w zamówieniu, osoba nadająca przesyłkę lub odbierająca przesyłkę musi czekać na kuriera. Przesyłki odbierane są od nadawcy i doręczane do odbiorcy w dniach roboczych w godzinach od 8.00 do 17.00.

 

Daty odbiorów przesyłek można określić na etapie składania zamówienia, ale wyłącznie dla przesyłek nadawanych w Polsce. Data ta może zostać automatycznie zmienia w przypadku gdy po dodaniu do koszyka i przed opłaceniem zamówienia dane przesyłki zostaną edytowane (wówczas system zmieni datę na domyślną) lub gdy autoryzacja płatności nastąpi następnego dnia.

 

Dla przesyłek nadawanych do Polski (nadanie z zagranicy) daty i godziny odbioru przesyłki nie można w żaden sposób zawężać, a zatem w lokalizacji wskazanej w zamówieniu, osoba nadająca przesyłkę musi czekać na kuriera. Przesyłki odbierane są od nadawcy w dniach roboczych w godzinach od 8.00 do 17.00. Na odbiór przesyłki nadawanej do Polski trzeba czekać do dwóch dni roboczych.

 


Przesyłki krajowe doręczane są do odbiorców następnego dnia roboczego od dnia nadania przesyłki. Przesyłki międzynarodowe doręczane są do odbiorców od dwóch do siedmiu dni roboczych w zależności od kraju doręczenia.

 

Zarówno terminy odbiorów jak i doręczeń nie są w żaden sposób gwarantowane i zależą wyłącznie od przewoźnika. Jeśli przesyłka nie została odebrana lub doręczona w zakładanym terminie należy kontaktować się z obsługą serwisu lub bezpośrednio z przewoźnikiem.


Kurierzy odbierają przesyłki od Nadawcy w dniu wybranym w formularzu BoxPoint. Informacja na temat terminu odbioru przesyłki dostępna jest w szczegółach zamówienia. Szczegóły zamówienia wysyłane są w wiadomości potwierdzającej opłacenie zamówienia lub dostępne są po zalogowaniu w panelu Klienta.

Przesyłki kurierzy odbierają od Nadawcy w dni robocze w godzinach od 8.00 do 17.00. Termin odbioru przesyłki wybrany w formularzu BoxPoint jest terminem orientacyjnym i nie jest terminem gwarantowanym. Godzin odbioru przesyłki nie można ustawiać lub zawężać.

Kurierzy odbierają przesyłki z adresu podanego w formularzu. Przed odbiorem przesyłki kurier może zadzwonić i poinformować o odbiorze przesyłki jednak nie jest to standardowa praktyka (nie zawsze kurier dzwoni przed odbiorem przesyłki). Najczęściej kurier dzwoni na kilka minut przed odbiorem przesyłki chcąc upewnić się czy w danej lokalizacji jest osoba, która wyda przesyłkę.

Jeśli kurier nie odebrał przesyłki z wyznaczonym terminie to prawdopodobnie podejmie próbę odbioru następnego dnia roboczego. Proszę pamiętać, iż pod adresem wskazanym w formularzu musi znajdować się osoba, która wyda przesyłkę kurierowi.

Czasami kurierzy zaznaczają w systemie przewoźnika, iż w danym dniu nadawcy nie było we wskazanej w zamówieniu lokalizacji. Najczęściej wynika to z faktu, iż nadawcy rzeczywiście nie było we wskazanej w zamówieniu lokalizacji, ale czasami zdarza się, iż kurier ma w danym dniu zbyt dużo zleceń i nie mogąc zdążyć z obsługą wszystkich zleceń właśnie w taki sposób oznacza w systemie status przesyłki. Przesyłka w takim wypadku zostanie najczęściej odebrana lub doręczona następnego dnia roboczego.


Kurierzy odbierają i doręczają przesyłki w dniach wskazanych w zamówieniu. Czasami kurierzy zaznaczają w systemie przewoźnika, iż w danym dniu nadawcy lub odbiorcy nie było we wskazanej w zamówieniu lokalizacji. Najczęściej wynika to z faktu, iż nadawcy lub odbiorcy rzeczywiście nie było we wskazanej w zamówieniu lokalizacji, ale czasami zdarza się, iż kurier ma w danym dniu zbyt dużo zleceń i nie mogąc zdążyć z obsługą wszystkich zleceń właśnie w taki sposób oznacza w systemie status przesyłki. Przesyłka w takim wypadku zostanie najczęściej odebrana lub doręczona następnego dnia roboczego.

Należy pamiętać, iż przesyłki odbierane są od nadawcy i doręczane do odbiorcy w dniach roboczych w godzinach od 8.00 do 17.00. Godzin odbiorów i doręczeń przesyłek nie można w żaden sposób zawężać, a zatem w lokalizacji wskazanej w zamówieniu przesyłki, osoba wydająca przesyłkę musi czekać na kuriera.

Każdy kurier obsługuje wyznaczony obszar (rejon) i najczęściej dana lokalizacja obsługiwana jest przez kuriera w tych samych godzinach, choć nie należy się tym sugerować. Większość kurierów dzwoni do nadawcy lub odbiorcy przez odbiorem lub doręczeniem przesyłki choć nie jest to reguła. Niestety najczęściej kurier dzwoni na kilka minut przed odbiorem lub doręczeniem przesyłki chcąc upewnić się czy w danej lokalizacji jest osoba, która wyda lub odbierze przesyłkę.


W przypadku gdy wybieramy Paczkomaty przesyłkę należy nadać w paczkomacie, który został wybrany w formularzu w sekcji Nadawca. Przesyłka zostanie dostarczona do paczkomatu wskazanego w formularzu w sekcji Odbiorca.

Wybierając Paczkomaty należy mieć na uwadze następujące kwestie:

  • Nadanie i doręczenie przesyłki realizowane jest w oparciu o paczkomaty zlokalizowane na terenie Polski.
  • Paczkomaty zlokalizowane są na stacjach benzynowych, przy hipermarketach i centrach handlowych oraz na całodobowych parkingach strzeżonych.
  • Paczkomaty można wyszukać formularzu Wyślij przesyłkę po wybraniu Paczkomaty należy kliknąć w ikonę lupy w polu "wybierz paczkomat" lub w zakładce Pomoc > Znajdź paczkomat.
  • Przesyłka musi zostać nadana w paczkomacie wybranym w formularzu w części Nadawca.
  • Przesyłka będzie doręczona do paczkomatu wybranego w formularzu w części Odbiorca.
  • Przesyłkę należy nadać w paczkomacie w ciągu 48 godzin od momentu opłacenia zamówienia.
  • Przesyłka zostanie doręczona w ciągu 3 dni roboczych licząc od daty nadania przesyłki w paczkomacie.
  • W przypadku nadawania przesyłek pobraniowych należy pamiętać, iż nie wszystkie paczkomaty obsługują przesyłki pobraniowe.

Aby nadać przesyłkę w paczkomacie należy:

  • Wydrukować dokument transportowy.
  • Przykleić dokument transportowy do przesyłki.
  • Nadać przesyłkę w paczkomacie wybranym podczas rejestracji przesyłki w części Nadawca (lokalizację paczkomatu można znaleźć na mapie).
  • Przesyłka zostanie dostarczona do paczkomatu wybranego podczas rejestracji przesyłki w części Odbiorca (lokalizację paczkomatu można znaleźć na mapie).

Aby nadać przesyłkę w paczkomacie należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie paczkomatu. Z uwagi na fakt, iż paczkomaty mają zróżnicowany interfejs mogą występować drobne różnice w procesie nadawania przesyłki. Proces nadania przesyłki powinien wyglądać następująco:

  • Należy dotknąć ekranu dotykowego znajdującego się w paczkomacie.
  • Należy wybrać opcję "Nadaję paczkę".
  • Należy zeskanować kod paskowy z dokumentu transportowego lub wpisać numer dokumentu transportowego ręcznie lub wpisać ręcznie kod nadania w paczkomacie.
  • Po wprowadzeniu poprawnego numeru otworzy się skrytka, do której należy włożyć przesyłkę.
  • Po dostarczeniu przesyłki do paczkomatu odbiorczego na adres e-mail i/lub telefon komórkowy odbiorcy zostanie przesłana informacja (e-mail / SMS) o przesyłce gotowej do odbioru. Wiadomość będzie zawierać kod odbioru w paczkomacie oraz adres paczkomatu.

Odbiór przesyłki w paczkomacie:

  • Należy dotknąć ekranu dotykowego znajdującego się w paczkomacie.
  • Należy wybrać opcję "Odbierz paczkę".
  • Należy wprowadzić numer telefonu komórkowego, na który przesłany został SMS z kodem odbioru.
  • Należy wprowadzić kod odbioru w paczkomacie.

Nie zawsze istnieje możliwość uzyskania telefonu do kuriera. Kurierzy w większości przypadków dzwonią na kilka minut przez podjazdem (odbiorem lub doręczeniem) pod numer telefonu podany w formularzu. Tu należy podkreślić, iż kuriery nie mają obowiązku kontaktu telefonicznego i jest to w zasadzie w większości przypadków decyzja kuriera.
 
W przypadku niektórych przewoźników można uzyskać numer telefonu do kuriera dzwoniąc na infolinię przewoźnika lub po kliknięciu na numer zlecenia. Jeśli to możliwe staramy się ustalić numer telefonu do kuriera i jeśli jest to możliwe to przekazujemy numer telefonu w odpowiedzi zapytanie.
 
Należy pamiętać, iż kurierzy najczęściej odbierają lub doręczają przesyłki w godzinach od 8.00 do 17.00.

Występuje kilka powodów braku możliwości doręczenia przesyłki. Najczęściej występujące powody braku możliwości doręczania przesyłki to:

  • nieobecność Odbiorcy przesyłki
  • adres doręczenia jest niewłaściwy lub Odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki
  • nadanie przesyłki na liście przewozowym, który nie został wygenerowany przez serwis

W razie nieobecności Odbiorcy w miejscu wskazanym na liście przewozowym kurier pozostawia awizo i podejmuje kolejną próbę doręczenia, w razie ponownej nieobecności odbiorcy kurier pozostawia kolejne awizo, a Odbiorca może przesyłkę odebrać osobiście w siedzibie oddziału przewoźnika. Jeżeli przesyłka nie zostanie odebrana przez odbiorcę w odpowiednim terminie wskazanym w regulaminie przewoźnika przesyłka jest zwracana do Nadawcy na koszt Zleceniodawcy. Należy podkreślić, iż przewidywanym terminem doręczenia przesyłki do Odbiorcy jest następny dzień roboczy od daty nadania przesyłki, jednakże nie jest to termin gwarantowany i zależy on od wielu niezależnych od serwisu czynników (doręczenie w mieście lub poza miastem, zbliżające się święta, dostępność obsługujących danych adres kurierów, warunki atmosferyczne, itp.).

 

Jeżeli przesyłka nie może być dostarczona do odbiorcy z przyczyn niezależnych od przewoźnika, obsługa serwisu lub przewoźnik zawiadomi o tym Nadawcę z równoczesnym zapytaniem o dalsze dyspozycje. W przypadku braku wydania dyspozycji co do przesyłki przez Nadawcę, zostanie wydana dyspozycja zlecenia zwrotu przesyłki do Nadawcy, a kosztami tej operacji zostanie obciążony Zleceniodawca.

 

W przypadku udokumentowanej odmowy przyjęcia przesyłki przez Odbiorcę, zostanie wydana dyspozycja zlecenia zwrotu przesyłki do Nadawcy, a kosztami tej operacji zostanie obciążony Zleceniodawca.

 

W przypadku przesyłki, której doręczenie jest niemożliwe ze względu na fałszywe lub błędne dane Odbiorcy, zostanie wydana dyspozycja zlecenia zwrotu przesyłki do Nadawcy, a kosztami tej operacji zostanie obciążony Zleceniodawca.

 

W przypadku gdy przesyłka zostanie nadana na liście przewozowym, który nie został wygenerowany przez serwis przesyłka może trafić do magazynu. Obsługa serwisu lub przewoźnik zawiadomi o tym Nadawcę z równoczesnym zapytaniem o dalsze dyspozycje. W przypadku braku wydania dyspozycji co do przesyłki przez Nadawcę, zostanie wydana dyspozycja zlecenia zwrotu przesyłki do Nadawcy, a kosztami tej operacji zostanie obciążony Zleceniodawca lub przesyłka pozostanie w magazynie do czasu otrzymania od Zleceniodawcy stosownej dyspozycji.


Import Allegro, to funkcjonalność, która umożliwia pobranie danych z zakończonych aukcji w serwisie Allegro. Funkcjonalność umożliwia pobranie do serwisu BoxPoint listy zakończonych aukcji w serwisie Allegro oraz wybranie ich na w procesie dodawania zamówienia i zlecenia zamówienia kuriera.

Aby importować aukcje z Allegro należy zarejestrować konto w serwisie BoxPoint, następnie należy zalogować się do serwisu Allegro oraz w serwisie BoxPoint rozpocząć import aukcji. Jeśli importujesz aukcje pierwszy raz system Allegro zapyta czy powiązać konto z aplikacją WebAppAllegro. Jest to nazwa naszej aplikacji i aby import aukcji do serwisu BoxPoint był możliwy należy potwierdzić powiązanie konta z aplikacją WebAppAllegro.

Do serwisu Allegro można zalogować się w zakładce Import aukcji podając swój login i hasło do Allegro, a po przejściu procesu logowania do Allegro rozpocząć import aukcji. Importowane aukcje zostaną dodane do listy aukcji w zakładce "Transakcje Allegro" w której dostępne są opcje umożliwiające przenoszenie danych do formularza dodawania zamówienia (wyślij przesyłkę), przeniesienie aukcji do archiwum lub usunięcie aukcji z listy.

Przed uruchomieniem opcji "wyślij przesyłkę", która dostępna jest na liście aukcji, można też wybrać szablon, którego dane wraz z danymi z aukcji zostaną przeniesione do formularza dodawania zamówienia (wyślij przesyłkę).

Aukcje "wysłane" lub "przeniesione do archiwum" można zresetować i wówczas ich status zostanie ponownie ustawiony na "Do wysłania" i dostępne będą opcje "wyślij przesyłkę", "przenieś do archiwum" oraz "usuń".

Aukcje "wysłane", przeniesione do archiwum oraz usunięte nie będą ponownie pobierane z konta Allegro.

Funkcje "przenieś do archiwum", "resetuj status" oraz "usuń" można uruchamiać używając funkcjonalności akcji grupowych znajdujących się nad listą aukcji w zakładce "transakcje allergo".


Import przesyłek to funkcjonalność, która umożliwia pobranie listy przesyłek z pliku zapisanego w formacie csv oraz wybranie ich na w procesie dodawania zamówienia i zlecenia zamówienia kuriera.

Aby importować przesyłki należy pobrać wzorzec pliku importu (wzorzec dostępny jest po kliknięciu na opcję "import csv"), następnie wypełnić plik danymi zgodnie z nazwami kolumn w pliku, a następnie importować dane z pliku poprzez opcję "import csv". Importowane przesyłki zostaną dodane do listy w zakładce "Import przesyłek" w której dostępne są opcje umożliwiające przenoszenie przesyłek do formularza dodawania zamówienia (wyślij przesyłkę), przeniesienie przesyłek do archiwum lub usunięcie przesyłek z listy.

Przed uruchomieniem opcji "wyślij przesyłkę", która dostępna jest na liście importowanych przesyłek, można wybrać szablon, którego dane wraz z danymi przesyłki zostaną przeniesione do formularza dodawania zamówienia (wyślij przesyłkę).

Przesyłki "wysłane" lub "przeniesione do archiwum" można zresetować i wówczas ich status zostanie ponownie ustawiony na "Do wysłania" i dostępne będą opcje "wyślij przesyłkę", "przenieś do archiwum" oraz "usuń".

Funkcje "przenieś do archiwum", "resetuj status" oraz "usuń" można uruchamiać używając funkcjonalności akcji grupowych znajdujących się nad listą aukcji w zakładce "import przesyłek".

Funkcjonalność dostępna jest dla użytkowników, którzy zarejestrowali konto w serwisie BoxPoint.


W ramach serwisu BoxPoint, płatności za usługi realizowane są poprzez pośrednika obsługującego płatności elektroniczne serwis tpay.com.

System tpay.com autoryzuje jedynie poprawnie zlecone płatności. Większość banków obsługuje transakcje z automatycznie wypełnionymi danymi przelewu, które generowane są przez pośrednika tpay.com, natomiast może zdarzyć się, iż przelewy będą musiały być wypełnione ręcznie. Poprawnie zlecone płatności charakteryzują się:

  • poprawnie wprowadzonym w tytule płatności, unikatowym kodem transakcji (ID transakcji) generowanym przez system tpay.com (przykład kodu: TR-RX5-A1C2D),
  • poprawnie wprowadzoną kwotą transakcji, kwota transakcji nie może być mniejsza, większa lub zaokrąglona,
  • kod transakcji (ID transakcji) nie może być ponownie wykorzystany, kod transakcji (ID transakcji) jest unikatowym kodem przypisanym dla każdej transakcji i nie można wykorzystywać tego kodu ponownie dla innej transakcji.

W przypadku błędnie zleconej transakcji lub jeśli występują jakiekolwiek opóźnienia w autoryzacji płatności w celu przyspieszenia procesu skorygowania błędu lub autoryzacji transakcji prosimy o bezpośredni kontakt z pośrednikiem obsługującym płatności elektroniczne tpay.com.


Funkcjonalność PrePaid umożliwia zasilenie konta w serwisie BoxPoint dowolną kwotą, w ramach której można zamawiać usługi oferowane przez serwis.

Aby móc korzystać z funkcjonalności PrePaid należy zarejestrować konto w serwisie BoxPoint, a następnie po zalogowaniu doładować je dowolną kwotą.

Doładowanie konta realizowane jest poprzez wpłatę dowolnej kwoty przy wykorzystaniu systemu pośrednika obsługującego płatności elektroniczne (serwis tpay.com). Po wpłacie i autoryzacji płatności, zostanie wystawiona faktura za doładowanie konta PrePaid na kwotę, która została wpłacona. Kwota doładowania pojawi się na koncie i od tej chwili można korzystać z tych środków do opłacania zamówień.

Przed opłaceniem zamówienia ze środków PrePaid należy wybrać opcję płatności ze środków PrePaid. System na bieżąco sprawdza stan konta PrePaid i uniemożliwia opłacanie zamówienia jeśli kwota jest niewystarczająca do opłacenia zamówienia.

W szczególnych przypadkach konto PrePaid może został doładowane przez obsługę serwisu (np.: w związku z anulacją przesyłki).


Filtry antyspamowe różnych dostawców poczty e-mail, mogą kwalifikować wiadomości wysyłane przez nasz serwis jako SPAM.

Ponadto dostawcy poczty udostępniają również funkcję automatycznego filtrowania wiadomości i dodawania ich do kategorii co powoduje, iż wiadomości z potwierdzeniem mogą trafić do innych folderów (społeczności, oferty, powiadomienia lub inne).

Jeśli użytkownik serwisu nie posiada konta w serwisie, jedyną formą dostarczenia dokumentów transportowych oraz faktury jest wiadomość e-mail (potwierdzenie zamówienia) wysyłana po autoryzacji płatności. Wiadomość z potwierdzeniem zamówienia wysyłana jest na adres e-mail podany w sekcji "Dane zleceniodawcy" w "koszyku".

Jeżeli w ciągu kilku minut od opłacenia zamówienia nie otrzymają Państwo wiadomości potwierdzającej złożenie zamówienia prosimy o sprawdzenie skrzynki SPAM i innych folderów zawierających wiadomości automatycznie skategoryzowane.

W przypadku gdy przesyłacie Państwo zapytanie poprzez formularz kontaktowy lub bezpośrednio na adres e-mail kontakt@boxpoint.pl, odpowiedź na Państwa zapytanie będzie przesyłana na podany w formularzu adres e-mail lub jako odpowiedź na e-mail z którego korzystaliście Państwo wysyłając wiadomość bezpośrednio na kontakt@boxpoint.pl. Jeśli nie otrzymacie Państwo odpowiedzi na zapytanie w rozsądnym terminie, prosimy o sprawdzenie czy nasza odpowiedź nie trafiła do skrzynki SPAM lub innych folderów zawierających wiadomości automatycznie skategoryzowane.

W procesie rejestracji konta, wiadomość potwierdzająca rejestrację konta wysyłana jest na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym. Jeżeli chwilę po rejestracji konta nie otrzymali Państwo wiadomości prosimy o sprawdzenie skrzynki SPAM lub innych folderów zawierających wiadomości automatycznie skategoryzowane.

Aby wiadomości wysyłane przez nasz serwis nie były traktowane jako SPAM, prosimy o odpowiednie ustawienie filtrów antySPAMowych i kategorii wiadomości.

Powyższe uwagi dotyczą w szczególności użytkowników GMAIL.


Przesyłkę można anulować jeśli nie została ona odebrana przez kuriera lub nie została dostarczona do punktu odbioru lub paczkomatu. W takim wypadku środki za przesyłkę zostaną zwrócone na konto pre-paid, które będzie można wykorzystać do opłacenia kolejnego zamówienia. Aby móc korzystać z funkcjonalności pre-paid należy zarejestrować konto w serwisie BoxPoint. W szczególnym przypadkach może zostać pobrana zgodna z cennikiem opłata za anulację przesyłki (np.: w przypadku gdy kurier przyjechał po odbiór przesyłki i nie została ona wydana).


Jeśli w zamówieniu pojawił się błąd, a zamówienie zostało opłacone i poprawnie przyjęte przez system przewoźnika (czyli został wygenerowany numer przesyłki) to w zasadzie nie ma możliwości poprawienia błędu ponieważ zlecenie jest automatycznie wysyłane do przewoźnika. W takim wypadku można wysłać do nas informację o anulacji przesyłki w której popełniono błąd. Po anulowaniu przesyłki można złożyć kolejne zamówienie z poprawnymi danymi przesyłki. Jeśli kurier odebrał przesyłkę dla której w zleceniu wprowadzono błędne informacje to w takim wypadku może zostać poprana dopłata za weryfikację przesyłki lub przeadresowanie przesyłki (patrz w cenniku: weryfikacja wagi / wymiarów / kształtu przesyłki, przeadresowanie przesyłki w trakcie wykonywania usługi).

 

Jeśli w zamówieniu pojawił się błąd, a zamówienie zostało opłacone, ale zamówienie nie zostało przyjęte przez system przewoźnika (nie został wygenerowany numer przesyłki) to prawdopodobnie wynika to z błędnie wypełnionego formularza lub błędnie działającego systemu przewoźnika. Jeśli w zamówieniu pojawił się tego typu błąd to w takim wypadku system wysyła automatyczną wiadomość. Takie błędy staramy się poprawiać tak szybko jak to tylko jest możliwe. Poniżej wymieniliśmy większość przyczyn, które mogą być powodem błędów:

- niepoprawne dane Nadawcy lub Odbiorcy

- błędna nazwa miejscowości

- błędny kod pocztowy

- niewypełnione pole telefon

- przewoźnik nie przyjmuje zleceń na wybrany w formularzu dzień

- tymczasowy problem z systemem przewoźnika


Przesyłka musi być zapakowana w sposób, który zabezpiecza jej zawartość, uniemożliwia jej otwarcie bez ingerencji w opakowanie, uniemożliwia utratę jej zawartości oraz uszkodzenie innych przesyłek w transporcie.

Opakowanie należy zamknąć w sposób trwały, który uniemożliwi jego samoczynne otwarcie.

Do zamknięcia opakowania należy stosować taśmę samoprzylepną przeznaczoną do pakowania, Do zamknięcia opakowania w szczególności nie należy stosować taśmy maskującej, taśmy celofanowej, taśmy izolacyjnej czy sznurka.

Opakowanie przesyłki nie może być uszkodzone.

Jeżeli opakowanie było używane wcześniej to należy usunąć z niego wszelkie niepotrzebne oznaczenia, etykiety i informacje.

Opakowanie należy dostosować do zawartości i wagi przesyłki.

Zawartość przesyłki wewnątrz opakowania powinna być unieruchomiona przy pomocy odpowiedniego materiału amortyzującego.

Jeżeli w opakowaniu znajduje się kilka elementów, każdy z nich powinien być zabezpieczony osobno.

Opakowanie, w którym przesyłane będą przedmioty kruche takie jak szkło, wyroby ceramiczne, dzieła sztuki, sprzęt elektroniczny itp., jeśli są dopuszczone przez przewoźnika do transportu, powinno być odpowiednio oznaczone i opisane (np. uwaga szkło, ostrożnie, przedmioty kruche, góra/dół, itp.). Przesyłki zawierające przedmioty kruche mogą wymagać dodatkowego materiału amortyzującego i podwójnego opakowania, należy je oddzielić od siebie oraz od rogów i boków opakowania.

Każda przesyłka, która jest zapakowana w karton z tektury o kształcie prostopadłościanu, nieposiadający żadnych odkształceń, wybrzuszeń, wgnieceń oraz wystających elementów jes traktowana jako przesyłka standardowa. Każda przesyłka niespełniająca powyższych wymagań jest traktowana jako przesyłka niestandardowa.

Każde opakowane niespełniające definicji opakowania standardowego, a w szczególności opakowanie o kształcie nieregularnym, cylindrycznym, okrągłym, owalnym, z wystającymi elementami, wymagające specjalnej obsługi w czasie transportu (np. posiada etykietę lub piktogram ostrożnie szkło, uwaga góra/dół itd.), owinięte folią lub innym materiałem, który utrudnia jego przesuwanie, jest traktowane przez przewoźników jako przesyłka niestandardowa i w taki przypadku przewoźnik pobiera dodatkową opłatę.


Koperta

od 13.70

Cena przesyłki zapakowanej w opakowanie o kształcie standardowej koperty. Oferta cenowa przeznaczona jest dla Klientów wysyłających większe ilości przesyłek.

Paczka

od 13.70

Cena przesyłki zapakowanej w opakowanie o kształcie prostopadłościanu. Oferta cenowa przeznaczona jest dla Klientów wysyłających większe ilości przesyłek.

Paleta

od 140.00

Cena przesyłki nadawanej na palecie standardowej 120 cm x 80 cm. Oferta cenowa przeznaczona jest dla Klientów wysyłających większe ilości przesyłek.

Umowa własna

od 0.25

Opłata za przesyłkę zleconą do nadania w oparciu o umowę własną. Oferta cenowa przeznaczona jest dla Klientów posiadających umowę własną z przewoźnikiem.

Kurier InPost od 15,70 zł

  •  Publikacja: 12 września 2021 roku

Zamów kuriera InPost z dopłatą 0,01 zł za odbiór przesyłki. Przesyłki InPost w cenie od 15,70 bez abonamentu. Dopłata za odbiór w cenie 0,01 zł za jedną przesyłkę. ...

Orlen Paczka

  •  Publikacja: 07 września 2021 roku

Nowa marka Orlen Paczka zastępuje Paczkę w Ruchu. Zmiana jest wynikiem przejęcia większościowych udziałów przez Koncern PKN Orlen. PKN Orlen deklaruje, iż zwiększy liczbę punktów ...

Granica celna z Wielką Brytanią

  •  Publikacja: 06 stycznia 2021 roku

W wyniku zakończenia okresu przejściowego oraz podpisania umowy handlowej pomiędzy UE a Wielką Brytanią powstała granica celna. Od 01.01.2021 wszystkie przesyłki wysyłane w tym kierunku ...

Monitoruj swoją przesyłkę!

 

BoxPoint

Sprawdź ofertę na przesyłki kurierskie w BoxPoint. Atrakcyjne warunki cenowe dla klientów indywidualnych i biznesu. Koperty, paczki, palety, odbierane bezpośrednio z domu lub biura.

Kontakt

D4M sp. z o.o.
Libelta 1a / 2
61-706 Poznań
Email: kontakt@boxpoint.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone D4M sp. z o.o.
Płatności obsługuje Tpay.com
   

Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Kliknij przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej.