Pytania Klientów


Szukaj

Na podstawie pytań oraz uwag zgłaszanych przez naszych Klientów sporządziliśmy listę najczęściej pojawiających się pytań dotyczących usług dostępnych na platformie BoxPoint.pl. Jeśli na poniższej liście nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie, prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy.

Dokumenty transportowe dostępne są w następujących miejscach:

 

1. Wiadomość z potwierdzeniem opłacenia zamówienia. W wiadomości znajduje się przycisk Szczegóły zamówienia. Po kliknięciu na ten przycisk otwiera się profil zamówienia, gdzie w tabeli z przesyłkami znajduje się niebieski przycisk z ikoną. Po kliknięciu na ten przycisk w osobnej zakładce otwiera się dokument transportowy w formacie pdf lub pojawia się informacja dot. dokumentów transportowych.

Wiadomość z potwierdzeniem opłacenia zamówienia wysyłana jest natychmiast po autoryzacji płatności (maksymalnie kilka minut, szczegóły dotyczące autoryzacji płatności znajdują się w innym artykule) na adres e-mail, który został podany przed opłaceniem zamówienia lub podczas rejestracji konta w serwisie. Jeśli wiadomość nie została dostarczona to najprawdopodobniej wynika to z podania błędnego adresu e-mail lub filtrów antyspamowych. Jeżeli w ciągu kilku minut od opłacenia zamówienia nie otrzymają Państwo wiadomości potwierdzającej złożenie zamówienia prosimy o sprawdzenie skrzynki SPAM (szczegóły dotyczące filtrów antySMAPowych znajdują się w innym artykule), a następnie kontakt z obsługą serwisu poprzez formularz kontaktowy.

 

2. Dla posiadaczy konta w serwisie, zakładka Zamówienia. W zakładce zamówienia przy danym zamówieniu znajduje się niebieski przycisk z ikoną. Po kliknięciu na ten przycisk dokumenty transportowe pobierana są bezpośrednio na urządzenie użytkownika. W tym wypadku, jeśli w zamówieniu znajduje się więcej niż jedna przesyłka wówczas w jednym pliku pdf pobierane są dokumenty transportowe dla wszystkich przesyłek znajdujących się w danym zamówieniu.

 

3. Dla posiadaczy konta w serwisie, zakładka Przesyłki. W zakładce przesyłki przy danej przesyłce znajduje się niebieski przycisk z ikoną. Po kliknięciu na ten przycisk w osobnej zakładce otwiera się dokument transportowy w formacie pdf lub pojawia się informacja dot. dokumentów transportowych.


W ramach serwisu BoxPoint.pl, płatności za usługi realizowane są poprzez pośrednika obsługującego płatności elektroniczne serwis tpay.com.

System tpay.com autoryzuje jedynie poprawnie zlecone płatności. Większość banków obsługuje transakcje z automatycznie wypełnionymi danymi przelewu, które generowane są przez pośrednika tpay.com, natomiast może zdarzyć się, iż przelewy będą musiały być wypełnione ręcznie. Poprawnie zlecone płatności charakteryzują się:

  • poprawnie wprowadzonym w tytule płatności, unikatowym kodem transakcji (ID transakcji) generowanym przez system transfeuj.pl (przykład kodu: TR-RX5-A1C2D),
  • poprawnie wprowadzoną kwotą transakcji, kwota transakcji nie może być mniejsza, większa lub zaokrąglona,
  • kod transakcji (ID transakcji) nie może być ponownie wykorzystany, kod transakcji (ID transakcji) jest unikatowym kodem przypisanym dla każdej transakcji i nie można wykorzystywać tego kodu ponownie dla innej transakcji.

W przypadku błędnie zleconej transakcji lub jeśli występują jakiekolwiek opóźnienia w autoryzacji płatności w celu przyspieszenia procesu skorygowania błędu lub autoryzacji transakcji prosimy o bezpośredni kontakt z pośrednikiem obsługującym płatności elektroniczne tpay.com.


Aby móc korzystać z funkcjonalności PrePaid należy zarejestrować konto w serwisie BoxPoint.pl, a następnie po zalogowaniu doładować je dowolną kwotą. Doładowanie konta realizowane jest poprzez wpłatę dowolnej kwoty przy wykorzystaniu systemu pośrednika obsługującego płatności elektroniczne (serwis tpay.com). Po wpłacie i autoryzacji płatności, zostanie wystawiona faktura za doładowanie konta PrePaid na kwotę, która została wpłacona. Kwota doładowania pojawi się na koncie i od tej chwili można korzystać z tych środków do opłacania zamówień. Przed opłaceniem zamówienia ze środków PrePaid należy wybrać opcję płatności ze środków PrePaid. System na bieżąco sprawdza stan konta PrePaid i uniemożliwia opłacanie zamówienia jeśli kwota jest niewystarczająca do opłacenia zamówienia.


Dokument transportowy (czy też list przewozowy lub etykieta) to dokument, który zawiera niezbędne informacje do realizacji doręczenia przesyłki. Dokument transportowy jest dokumentem towarzyszącym każdej przesyłce na jej trasie. Na dokumencie transportowym znajdują się informacje o Nadawcy, Odbiorcy, parametrach przesyłki oraz usługach dodatkowych.

Dokument transportowy generowany jest automatycznie przez serwis BoxPoint.pl. W szczególnych przypadkach dla wybranych przewoźników dokument transportowy nie jest generowany automatycznie przez serwis BoxPoint.pl, a dostarczany przez kuriera. Użytkownik otrzymuje dokument transportowy po opłaceniu zamówienia na wskazany adres e-mail lub jest on dostępny dla użytkowników zalogowanych w Panelu Klienta.

Dokument transportowy należy wydrukować i bezwzględnie przykleić na przesyłkę. Pozostałe egzemplarze należy przekazać kurierowi oraz pozostawić jako potwierdzenie nadania przesyłki. Ilość egzemplarzy dokumentów transportowych jest zróżnicowana i zależy od wymagań przewoźnika (serwis generuje wymaganą przez przewoźnika ilość egzemplarzy).

Pod żadnym pozorem nie należy wydawać kurierowi przesyłki w oparciu o dokument transportowy wypisany ręcznie przez kuriera ponieważ w zależności od wybranego przewoźnika może zostać naliczona dodatkowa opłata za wydanie dokumentu ręcznego, przesyłka może nie zostać doręczona do Odbiorcy oraz może zostać naliczona opłata za zwrot do Nadawcy, przelew pobraniowy może nie zostać zrealizowany w terminie.


Import Allegro, to funkcjonalność, która umożliwia pobranie danych z zakończonych aukcji w serwisie Allegro. Po kliknięciu na przycisk "Zaloguj do Allegro" zostaniesz przekierowany do serwisu Allegro na stronę logowania gdzie należy wprowadzić login i hasło do Twojego konta w serwisie Allegro. Po wprowadzeniu poprawnego loginu i hasła zostaniesz przekierowany do naszego serwisu gdzie będzie można rozpocząć proces importu aukcji. Jeśli logujesz się pierwszy raz system Allegro zapyta czy powiązać konto z aplikacją WebAppAllegro. Jest to nazwa naszej aplikacji i aby import aukcji do naszego serwisu był możliwy należy potwierdzić powiązanie konta z aplikacją WebAppAllegro.


Przesyłki odbierane są od nadawcy w dni robocze w godzinach od 8.00 do 17.00. Przewidywany termin odbioru uzależniony jest od godziny autoryzacji płatności oraz przewoźnika.

Przesyłki krajowe doręczane są do odbiorców z przewidywanym terminem dostawy następnego dnia roboczego od dnia nadania w godzinach 8.00-17.00.

Przesyłki międzynarodowe doręczane są do odbiorców w dni robocze w godzinach od 8.00 do 17.00. Przewidywany termin doręczenia przesyłki do odbiorcy waha się od dwóch do siedmiu dni roboczych w zależności od kraju doręczenia, jednakże nie jest to termin gwarantowany.


Wybierając Paczkomaty należy mieć na uwadze następujące kwestie:

  • Nadanie i doręczenie przesyłki realizowane jest w oparciu o paczkomaty zlokalizowane na terenie Polski.
  • Paczkomaty zlokalizowane są na stacjach benzynowych, przy hipermarketach i centrach handlowych oraz na całodobowych parkingach strzeżonych.
  • Paczkomaty można wyszukać formularzu Wyślij przesyłkę po wybraniu Paczkomaty należy kliknąć w ikonę lupy w polu "wybierz paczkomat" lub w zakładce Pomoc > Znajdź paczkomat.
  • Przesyłka musi zostać nadana w paczkomacie wybranym w formularzu w części Nadawca.
  • Przesyłka będzie doręczona do paczkomatu wybranego w formularzu w części Odbiorca.
  • Przesyłkę należy nadać w paczkomacie w ciągu 48 godzin od momentu opłacenia zamówienia.
  • Przesyłka zostanie doręczona w ciągu 3 dni roboczych licząc od daty nadania przesyłki w paczkomacie.
  • W przypadku nadawania przesyłek pobraniowych należy pamiętać, iż nie wszystkie paczkomaty obsługują przesyłki pobraniowe.

Aby nadać przesyłkę w paczkomacie należy:

  • Wydrukować dokument transportowy.
  • Przykleić dokument transportowy do przesyłki.
  • Nadać przesyłkę w paczkomacie wybranym podczas rejestracji przesyłki w części Nadawca (lokalizację paczkomatu można znaleźć na mapie).
  • Przesyłka zostanie dostarczona do paczkomatu wybranego podczas rejestracji przesyłki w części Odbiorca (lokalizację paczkomatu można znaleźć na mapie).

Aby nadać przesyłkę w paczkomacie należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie paczkomatu. Z uwagi na fakt, iż paczkomaty mają zróżnicowany interfejs mogą występować drobne różnice w procesie nadawania przesyłki. Proces nadania przesyłki powinien wyglądać następująco:

  • Należy dotknąć ekranu dotykowego znajdującego się w paczkomacie.
  • Należy wybrać opcję "Nadaję paczkę".
  • Należy zeskanować kod paskowy z dokumentu transportowego lub wpisać numer dokumentu transportowego ręcznie lub wpisać ręcznie kod nadania w paczkomacie.
  • Po wprowadzeniu poprawnego numeru otworzy się skrytka, do której należy włożyć przesyłkę.
  • Po dostarczeniu przesyłki do paczkomatu odbiorczego na adres e-mail i/lub telefon komórkowy odbiorcy zostanie przesłana informacja (e-mail / SMS) o przesyłce gotowej do odbioru. Wiadomość będzie zawierać kod odbioru w paczkomacie oraz adres paczkomatu.

Odbiór przesyłki w paczkomacie:

  • Należy dotknąć ekranu dotykowego znajdującego się w paczkomacie.
  • Należy wybrać opcję "Odbierz paczkę".
  • Należy wprowadzić numer telefonu komórkowego, na który przesłany został SMS z kodem odbioru.
  • Należy wprowadzić kod odbioru w paczkomacie.

Występuje kilka powodów braku możliwości doręczenia przesyłki. Najczęściej występujące powody braku możliwości doręczania przesyłki to:

  • nieobecność Odbiorcy przesyłki
  • adres doręczenia jest niewłaściwy lub Odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki
  • nadanie przesyłki na liście przewozowym, który nie został wygenerowany przez serwis BoxPoint.pl

W razie nieobecności Odbiorcy w miejscu wskazanym na liście przewozowym kurier pozostawia awizo i podejmuje kolejną próbę doręczenia, w razie ponownej nieobecności odbiorcy kurier pozostawia kolejne awizo, a Odbiorca może przesyłkę odebrać osobiście w siedzibie oddziału przewoźnika. Jeżeli przesyłka nie zostanie odebrana przez odbiorcę w odpowiednim terminie wskazanym w regulaminie przewoźnika przesyłka jest zwracana do Nadawcy na koszt Zleceniodawcy. Należy podkreślić, iż przewidywanym terminem doręczenia przesyłki do Odbiorcy jest następny dzień roboczy od daty nadania przesyłki, jednakże nie jest to termin gwarantowany i zależy on od wielu niezależnych od serwisu BoxPoint.pl czynników (doręczenie w mieście lub poza miastem, zbliżające się święta, dostępność obsługujących danych adres kurierów, warunki atmosferyczne, itp.).

 

Jeżeli przesyłka nie może być dostarczona do odbiorcy z przyczyn niezależnych od przewoźnika, obsługa serwisu lub przewoźnik zawiadomi o tym Nadawcę z równoczesnym zapytaniem o dalsze dyspozycje. W przypadku braku wydania dyspozycji co do przesyłki przez Nadawcę, zostanie wydana dyspozycja zlecenia zwrotu przesyłki do Nadawcy, a kosztami tej operacji zostanie obciążony Zleceniodawca.

 

W przypadku udokumentowanej odmowy przyjęcia przesyłki przez Odbiorcę, zostanie wydana dyspozycja zlecenia zwrotu przesyłki do Nadawcy, a kosztami tej operacji zostanie obciążony Zleceniodawca.

 

W przypadku przesyłki, której doręczenie jest niemożliwe ze względu na fałszywe lub błędne dane Odbiorcy, zostanie wydana dyspozycja zlecenia zwrotu przesyłki do Nadawcy, a kosztami tej operacji zostanie obciążony Zleceniodawca.

 

W przypadku gdy przesyłka zostanie nadana na liście przewozowym, który nie został wygenerowany przez serwis BoxPoint.pl przesyłka może trafić do magazynu. Obsługa serwisu lub przewoźnik zawiadomi o tym Nadawcę z równoczesnym zapytaniem o dalsze dyspozycje. W przypadku braku wydania dyspozycji co do przesyłki przez Nadawcę, zostanie wydana dyspozycja zlecenia zwrotu przesyłki do Nadawcy, a kosztami tej operacji zostanie obciążony Zleceniodawca lub przesyłka pozostanie w magazynie do czasu otrzymania od Zleceniodawcy stosownej dyspozycji.


W przypadku przesyłek pobraniowych środki są przelewane z konta przewoźnika lub konta operatora serwisu BoxPoint.pl na konto Nadawcy. Kwota pobrania zlecana jest do przelewu na wskazane w formularzu konto Nadawcy w terminie od 1 do 14 dni roboczych od daty dostarczenia przesyłki w zależności od wybranego rodzaju usługi. Oznacza to, iż zlecenie przelewu zostanie zrealizowane w terminie od 1 do 14 dni roboczych oraz, że środki zostaną zaksięgowane na koncie Nadawcy najpóźniej 15 dnia roboczego. Średni czas realizacji przelewu pobraniowego wynosi około 9 dni roboczych. Przykład: Jeśli przesyłka została doręczona do Odbiorcy w piątek 29 czerwca 2018 roku to przelew pobraniowy zostanie zaksięgowany na koncie Nadawcy najpóźniej w piątek 20 lipca 2018 roku.

Czas realizacji przelewów w zależności od wybranej usługi:

  • Pobranie standard: od 7 do 14 dni roboczych od daty doręczenia przesyłki.

Przypominamy o bezwzględnej konieczności nadawania przesyłek na dokumentach transportowych wygenerowanych przez serwis BoxPoint.pl gdyż warunkiem otrzymania pobrania w terminie jest nadanie przesyłki na dokumencie transportowym wygenerowanym przez serwis BoxPoint.pl. 


Filtry antyspamowe różnych dostawców poczty e-mail, mogą kwalifikować wiadomości wysyłane przez nasz serwis jako SPAM.

Jeśli użytkownik serwisu nie posiada konta w serwisie, jedyną formą dostarczenia dokumentów transportowych oraz faktury jest wiadomość e-mail (potwierdzenie zamówienia) wysyłana po autoryzacji płatności. Wiadomość z potwierdzeniem zamówienia wysyłana jest na adres e-mail podany w sekcji "Dane zleceniodawcy" w "koszyku".

Jeżeli w ciągu kilku minut od opłacenia zamówienia nie otrzymają Państwo wiadomości potwierdzającej złożenie zamówienia prosimy o sprawdzenie skrzynki SPAM.

W przypadku gdy przesyłacie Państwo zapytanie poprzez formularz kontaktowy lub bezpośrednio na adres e-mail kontakt@boxpoint.pl, odpowiedź na Państwa zapytanie będzie przesyłana na podany w formularzu adres e-mail lub jako odpowiedź na e-mail z którego korzystaliście Państwo wysyłając wiadomość bezpośrednio na kontakt@boxpoint.pl. Jeśli nie otrzymacie Państwo odpowiedzi na zapytanie w rozsądnym terminie, prosimy o sprawdzenie czy nasza odpowiedź nie trafiła do skrzynki SPAM.

W procesie rejestracji konta, wiadomość potwierdzająca rejestrację konta wysyłana jest na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym. Jeżeli chwilę po rejestracji konta nie otrzymali Państwo wiadomości  prosimy o sprawdzenie skrzynki SPAM.

Aby wiadomości wysyłane przez nasz serwis nie były traktowane jako SPAM, prosimy o odpowiednie ustawienie filtrów antySPAMowych.

Powyższe uwagi dotyczą w szczególności użytkowników GMAIL.


 

boxpoint.pl

Najlepsza na rynku oferta na przesyłki kurierskie dla klientów indywidualnych i firm. Koperty, paczki, palety odbierane bezpośrednio z Twojego domu lub biura. Zapraszamy do BoxPoint.pl

Kontakt

D4M sp. z o.o.
Libelta 1a / 2
61-706 Poznań
Email: kontakt@boxpoint.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone D4M sp. z o.o.
Płatności obsługuje Tpay.com
   

Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Kliknij przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej.